Prometheus Game Jam 2017

Το Prometheus Game Jam 2017 πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Ιουλίου, στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, στο πλαίσιο του εορτασμού των 180 χρόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.  Οι είκοσι μία ομάδες που συμμετείχαν δημιούργησαν ολοκληρωμένα παιχνίδια, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά, στις δύο κατηγορίες (video και board games), μέσα στον υποβλητικό πρώην βιομηχανικό χώρο της «Επίπλευσης» και στο στενό χρονικό περιθώριο των 48 ωρών, σε ένα πρωτόγνωρο για διαγωνισμό κλίμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν ο Προμηθέας, το σύμβολο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία video games κέρδισε η ομάδα Happyland με τους Μαρίνο Πεχλιβάνωφ, Βασιλική Τσιφτσιάν και Αλέξανδρο Κοξαρά, με το παιχνίδι “Prometheus and The Flames of Fire”. Η Βασιλική ανέφερε στην παρουσίαση του παιχνιδιού: «Στην αρχή, δυσκολευτήκαμε να προσεγγίσουμε το θέμα αλλά,  στη συνέχεια, ανακαλώντας την παρουσίαση του θέματος, θυμηθήκαμε τη φράση του Πλούταρχου “το μυαλό δεν είναι δοχείο για να γεμίζει, αλλά φλόγα για να την ανάβεις”».

Το δεύτερο βραβείο  στην κατηγορία video games κέρδισε η ομάδα ViRA με τους Γιώργο Ταλιάκη, Χριστίνα Χρυσανθοπούλου, Χρήστο Κασιμίδη, Αντώνη Θεοδωρέλλο και Ρένια Παπαθανασίου, με το παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας “Prometheus Last Hope”.

Το τρίτο βραβείο  στην κατηγορία video games κέρδισε η ομάδα Pixel Reign με τους Νίκο Larin, Ανδρέα Παπουτσά και Θανάση Νικολόπουλο, με το παιχνίδι “Trials of The Unspoken”.

Το βραβείο  στην κατηγορία board games κέρδισε η ομάδα Boardgame Kahunas με τους Ορέστη Λεονταρίτη και Μιχάλη Γεωργίου, με το παιχνίδι “Prometheus Project”.

Ο Πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, απευθύνθηκε στους διαγωνιζόμενους λέγοντας “Δηλώνω εντυπωσιασμένος από τη φρεσκάδα, την ορμή, τις ικανότητες, τη διάθεση και το χιούμορ των συμμετεχόντων”. Και πρόσθεσε: «Αν έκανα τον παραλληλισμό της ζωής του Πρύτανη με video game, θα έλεγα εκδηλώσεις σαν αυτή μου προσθέτουν πολλές “ζωές”».

Ο Αντιπρόεδρος του ΤΠΠΛ, Δημήτρης Καλιαμπάκος, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι εκπληκτικό πως ο μύθος του Προμηθέα, αυτού του συμβόλου της χειραφέτησης του ανθρώπου αλλά και της αμφισβήτησης της εξουσίας, γέννησε τις συναρπαστικές ιδέες που είδαμε να αναπτύσσονται σήμερα, από  νέους ανθρώπους, 2500 χρόνια μετά».

Ο Γιώργος Καζαμίας, της συνδιοργανώτριας Gifted Hellas, ευχαρίστησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου για την συνεργασία, που έχει ξεκινήσει από τη διοργάνωση του πρώτου Game Jam στην Ελλάδα το 2012.  Τόνισε τη σημασία τέτοιων εκδηλώσεων για την ανάπτυξη και προώθηση του έργου μιας από τις πιο δημιουργικές κοινότητες νέων στη χώρα μας.

Η τελετή έναρξης, όπως επίσης και η τελετή λήξης με την παρουσίαση των παιχνιδιών και τη βράβευση, μεταδοθηκαν μεσω livestreaming, από τους σύνδεσμους:

Ιστοσελίδα Ε.Μ.Π. – σελίδα εκδήλωσης Gamejam, 

Επίσημο κανάλι Ε.Μ.Π. στο Youtube – Τελετή έναρξης,

Επίσημο κανάλι Ε.Μ.Π. στο Youtube – Τελετή λήξης

Επίσημη σελίδα Ε.Μ.Π. στο Facebook

Επίσημη σελίδα Ε.Μ.Π. στο Twitter

 

Τριήμερη δράση με θέμα τη “Βιομηχανική Κληρονομιά και Καινοτομία” 25-27 Σεπτεμβρίου 2015

 

Η τριήμερη δράση “inHeritage” με θέμα τη Βιομηχανική Κληρονομιά και την Καινοτομία πραγματοποιήθηκε από τις 25 ως τις 27 Σεπτεμβρίου, παράλληλα σε 3 μουσεία-χώρους βιομηχανικής κληρονομιάς:

  •  Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου (Αθήνα)
  • Το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου (Λαύριο)
  • Το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου (Αγία Παρασκευή Λέσβου)

 

 

 

 

Hellenic Game Jam 2012

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Knowledge Fair International” πραγματοποιήθηκε το “Hellenic Game Jam” από τις 26-28 Οκτωβρίου 2012  στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Το event διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Αττικής, το Κέντρο Επιχείρησης και Καινοτομίας Αττικής και το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου (Τ.Π.Π.Λ.), σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας (Hellenic Game Developers Association – HGDA).

Το τριήμερο δραστηριοτήτων περιελάμβανε:

  • Συνέδριο με θέμα “The Role of the Creative Clusters in the MED Regions”
  • Toν διαγωνισμό Hellenic Game Jam 2012.
  • Το exhibition show Game Jam Arena.

Οι εκδηλώσεις αναλυτικότερα:

1. Συνέδριο με θέμα “The Role of the Creative Clusters in the MED Regions”, 26-27 Οκτωβρίου στο κτίριο “Φαρμακείο”

Οι συνεργατικοί σχηματισμοί επιχειρήσεων (Business Clusters) αποτελούν σήμερα βασικό εργαλείο με στόχο την προώθηση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας. Το συνέδριο έφερε σε επαφή ανθρώπους από την ακαδημαϊκή κοινότητα, επιχειρηματίες και διοικητικά στελέχη (policy makers) οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις σύγχρονες τάσεις, την αποτελεσματικότητα αλλά και την προοπτική των clusters. Αναλύθηκαν πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τους συνεργατικούς σχηματισμούς επιχειρήσεων, μέσα από παραδείγματα από Ελλάδα και το εξωτερικό, με έμφαση τις χώρες της ευρωπαϊκής Μεσογείου. Σε αυτό το πλαίσιο, εκπρόσωποι εταιρειών που επιχειρούν στη δημιουργική βιομηχανία (Videogames, mobile-apps, design) από την Ελλάδα και το εξωτερικό, κατέθεσαν τις εμπειρίες τους.

2. Hellenic Game Jam 2012, 26-27-28 Οκτωβρίου στην “Αποθήκη Επίπλευσης”

Στις εκδηλώσεις του τριημέρου συμμετείχαν νικητές του αντίστοιχου διαγωνισμού από άλλες χώρες. Με συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Αττικής, του Κέντρου Επιχείρησης και Καινοτομίας Αττικής και του Τεχνολογικού  Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου (Τ.Π.Π.Λ.), σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας (Hellenic Game Developers Association – HGDA) διεξάχθηκε 48άωρος διαγωνισμός κατά τη διάρκεια του οποίου 42 διαγωνιζόμενοι σε 14 ομάδες ανάπτυξης δημιούργησαν επιτόπου videogames με αφετηρία κοινό θέμα που τους δόθηκε κατά την έναρξη. Πρόκειται για την πανελλαδική πρεμιέρα του θεσμού του Game Jam –ήδη γνωστού σε πολλές χώρες. Το επίπεδο ανταγωνισμού ήταν ιδιαίτερα υψηλό και οι 3 νικήτριες ομάδες έλαβαν βραβεία και χρηματικά έπαθλα.

3. Game Jam Arena, 26-27-28 στο κτίριο “Μηχανουργείο”

Πρόκειται για έκθεση Ελλήνων δημιουργών λογισμικού ψυχαγωγίας, εταιριών παραγωγής ψηφιακών παιχνιδιών καθώς και διαφόρων δραστηριοτήτων γύρω από το gaming, όπως για παράδειγμα διαδραστικών εργαστηρίων ανάπτυξης παιχνιδιών, όπου οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να μυηθού, συμμετέχοντας στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης ενός Video Game. Στο επίκεντρο της έκθεσης διαδραματίστηκε το τουρνουά του δημοφιλούς παιχνιδιού League of Legends, που συγκέντρωσε πλήθος φίλων κι επισκεπτών, όπως και αρκετά ακόμη challenges και demos πρόσφατων games. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια των τριών (3) ημερών εκδηλώσεων την έκθεση επισκέφθηκαν περισσότερα από 1000 άτομα.

Όλοι οι χώροι των εκδηλώσεων παρείχαν στους επισκέπτες υψηλής διαθεσιμότητας broadband internet connection, προσφορά της εταιρίας ΚΒΙmpulse Hellas.

Τη διοργάνωση υποστήριξαν τα φοιτητικά σκέλη της ΙΕΕΕ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Πατρών.

Όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου «KnowledgeIntelligence and Innovation for a sustainable Growth (KnowinG)», το οποίο υπάγεται στο διακρατικό πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας «Μεσογειακός Χώρος (MED) 2007 – 2013» για την Ανάπτυξη Δράσεων στην Καινοτομία και τη Δημιουργικότητα.